Javni poziv za dostavu prijava za sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti na području grada Pule
Temeljem Odluke o raspisivanju Javnog poziva za dostavu prijava za sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti na području grada Pule (KLASA:372-01/25-01/143, URBROJ:2163-7-03-04-0366-25-8), (u daljnjem tekstu: Odluka), Upravni odjel za urbanizam, investicije i razvojne projekte Grada Pula – Pola raspisuje dana 07. srpnja 2025. godine
JAVNI POZIV
za dostavu prijava za sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti
na području grada Pule
- PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet ovog Javnog poziva je poticanje energetske učinkovitosti dodjelom sredstava za neposredno sufinanciranje slijedećih mjera energetske učinkovitosti na području grada Pule:
- kupnja novih kućanskih uređaja najviših energetskih razreda, i to isključivo kako je navedeno:
1.za uređaje novih energetskih oznaka[1]:
- perilice rublja: energetskog razreda A,
- perilice posuđa: energetskih razreda A, Bili C,
- hladnjaci: energetskih razreda A, B, C,Di E,
- hladnjaci sa zamrzivačem: energetskih razreda A, B,C,Di E
- zamrzivači: energetskih razreda A, B, C,Di E,
2.za uređaje starih energetskih oznaka:
- sušilice rublja: energetskog razreda A+++,
- klimatizacijski uređaji: energetskih razreda A+++, A+++/A+++, A+++/A++i A++/A+++
neovisno o dimenzijama, veličini ključne tehničke karakteristike uređaja (korisni volumen za hlađenje/zamrzavanje, kapacitet) ili izvedbi uređaja (samostojeći ili ugradbeni), (u daljnjem tekstu: kućanski uređaji).
- kupnja novih dizalica toplineza grijanje potrošne tople vode i grijanje i hlađenje prostora ili za grijanje potrošne tople vode i grijanje prostora energetskih razreda A+, A++ i A+++.,
- kupnja peći ili kotla na peleteenergetskih razreda A++, A+++,
- usluga izrade Glavnog projekta za solarnu elektranu u mrežnom radu za obiteljske kućekoji sadržava proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO2 s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ukoliko su isti potrebni.
- kupnja novihfotonaponskih sunčanih modula potrebnih za izradu solarne elektrane na obiteljskoj kući.
- KORISNICI SREDSTAVA
Pravo na sredstva sukladno ovom Javnom pozivu može ostvariti Korisnik, punoljetna fizička osoba s državljanstvom R. Hrvatske s prebivalištem u Puli koja je podnijela zahtjev na Javni poziv za dostavu prijava za sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti na području Grada (u daljnjem tekstu: Javni poziv), koji je pravovremen i potpun, pozitivno ocjenjen od strane Grada, a sukladno čemu su ujedno ispunjeni uvjeti za sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti.
- SREDSTVA GRADA PULE
Grad će provođenje mjera energetske učinkovitosti sufinancirati u iznosu od:
- 100,00 Eura po pojedinom kućanskom uređaju,
- maksimalno 3.000,00 Eura, ali ne više od 30% iznosa za nabavu dizalice topline,
- maksimalno 1.000,00 Eura, ali ne više od 30% iznosa za nabavu peći ili kotla na pelete,
- maksimalno 400,00 eura, ali ne više od 30% za uslugu izrade Glavnog projekta za solarnu elektranu u mrežnom radu za obiteljsku kuću,
- maksimalno 1.350,00 eura, ali ne više od 35% za nabavu novih fotonaponskih sunčanih modula potrebnih za izradu solarne elektrane na obiteljskoj kući.
Proračunska sredstva za provedbu mjera na godišnjoj razini raspoređuju se po slijedećem rasteru:
- 35% sredstava osigurava se za provedbu sufinanciranja kućanskih uređaja,
- 65% sredstava osigurava se za sufinanciranje svih ostalih mjera.
- OPRAVDANI TROŠKOVI
Opravdanim troškom smatra se:
- iznos iskazan na računu za nabavu kućanskog uređaja prihvatljivog za sufinanciranje,
- iznos iskazan na računu za nabavu dizalice topline,
- iznos iskazan na računu za nabavu peći na pelete,
- iznos iskazan na računu za projektantske usluge za izradu glavnog projekta za solarnu elektranu na obiteljskoj kući,
- iznos iskazan na računu za nabavu fotonaponskih sunčanih modula potrebnih za izradu solarne elektrane na obiteljskoj kući.
Sva roba/usluga za koju se traži sufinanciranje mora biti kupljena unutar granica RH odnosno kupnja/nabava mora biti ostvarena kod poslovnih subjekata koji su registrirani u RH. Kupnja/nabava robe/usluge dokazuje se prodajnim računom dobavljača s datumom iz godine objave javnog poziva ili one koja prethodi istom.
- POSTUPAK DODJELE SREDSTAVA
Obavezan sadržaj prijave:
a. za nabavu kućanskih uređaja pravo na prijavu ima isključivo korisnik s prebivalištem na području grada Pule koji dostavi:
- ispunjen obrazac Zahtjeva s vlastoručno potpisanom Izjavom o prihvaćanju uvjeta zajedničkog financiranja sukladno odredbama Odluke i propozicijama Javnog poziva,
- dokaz o prebivalištu (potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (pribavljena fizički ili elektronski) ili preslika osobne iskaznice/putovnice),
- dokument kojim se dokazuje IBAN podnositelja zahtjeva (pisana potvrda banke o IBAN- u (pribavljena fizički ili elektronski)),
- prodajni račun kojim se dokazuje kupnja kućanskog uređaja prihvatljivog za sufinanciranje – preslika, iz koje je vidljiv model i vrsta uređaja,
- dokaz o energetskom razredu (garantni list kućanskog uređaja iz kojeg je vidljiv model i vrsta uređaja (potvrđen od strane prodavatelja - preslika) ili preslika energetske naljepnice kućanskog uređaja.
b. za nabavu dizalica topline korisnik s prebivalištem na području grada Pule koji dostavi:
- ispunjen obrazac Zahtjeva s vlastoručno potpisanom Izjavom o prihvaćanju uvjeta zajedničkog financiranja sukladno odredbama ove Odluke i propozicijama Javnog poziva
- dokaz o prebivalištu (potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (pribavljena fizički ili elektronski) ili preslika osobne iskaznice/putovnice),
- dokument kojim se dokazuje IBAN podnositelja zahtjeva (pisana potvrda banke o IBAN- u (pribavljena fizički ili elektronski)),
- dokaz zakonitosti (legalnosti) obiteljske kuće/ građevine sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, odnosno dokaz da je obiteljska kuća zakonita i izgrađena temeljem odgovarajućeg akta (isti mora biti izvršan/pravomoćan) sukladno Zakonu o gradnji ( „Narodne novine“, broj 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19) ili koja je prema navedenom ili posebnom zakonu s njim izjednačena
- dokaz vlasništva ili suvlasništva (izvornik ili ovjerena preslika), odnosno zemljišno-knjižni izvadak čestice kojim se dokazuje da je prijavitelj njen knjižni vlasnik/suvlasnik,
- fotodokumentaciju dijela obiteljske kuće na kojoj je vidljiva ugrađena dizalica topline,
- prodajni Račun kojim se dokazuje kupnja dizalice topline i preslika energetske naljepnice za model dizalice topline iskazan na računu,
- Račun ovlaštenog izvođača (montera) za radove ugradnje dizalice topline iskazane na Računu iz prethodne alineje.
- Ukoliko je riječ o ugrađenoj dizalici topline nazivne snage jednake ili veće od 30kW potrebno je dostaviti i Glavni projekt za njenu ugradnju i Izvješće nadzornog inženjera iz kojeg je razvidno da su radovi ugradnje izvršeni u skladu s Glavnim projektom.
c. za nabavu peći / kotla na pelete korisnik s prebivalištem na području grada Pule koji dostavi:
- ispunjen obrazac Zahtjeva s vlastoručno potpisanom Izjavom o prihvaćanju uvjeta zajedničkog financiranja sukladno odredbama ove Odluke i propozicijama Javnog poziva
- dokaz o prebivalištu (potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (pribavljena fizički ili elektronski) ili preslika osobne iskaznice/putovnice),
- dokument kojim se dokazuje IBAN podnositelja zahtjeva (pisana potvrda banke o IBAN- u (pribavljena fizički ili elektronski)),
- dokaz zakonitosti (legalnosti) obiteljske kuće/ građevine sukladno posebnim propisima kojima se uređuje gradnja, odnosno dokaz da je obiteljska kuća zakonita i izgrađena temeljem odgovarajućeg akta (isti mora biti izvršan/pravomoćan) sukladno Zakonu o gradnji ( „Narodne novine“, broj 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19) ili koja je prema navedenom ili posebnom zakonu s njim izjednačena
- dokaz vlasništva ili suvlasništva (izvornik ili ovjerena preslika), odnosno zemljišno-knjižni izvadak čestice kojim se dokazuje da je prijavitelj njen knjižni vlasnik/suvlasnik,
- fotodokumentaciju dijela obiteljske kuće / stana na kojoj je vidljiva ugrađena peć ili kotao za pelete
- prodajni Račun za peć i ili kotao na pelete i preslika energetske naljepnice za model peći / kotla iskazanog na računu,
- Račun ovlaštenog izvođača (montera) za radove ugradnje peći / kotla na pelete, a iskazano na Računu iz prethodne alineje.
d. za uslugu izrade glavnog projekta za solarnu elektranu na obiteljskoj kući pravo na prijavu ima isključivo korisnik s vlasništvom ili suvlasništvom nad nekretninom smještenom na području grada Pule koji dostavi:
- ispunjen obrazac Zahtjeva s vlastoručno potpisanom Izjavom o prihvaćanju uvjeta zajedničkog financiranja sukladno odredbama Odluke i propozicijama Javnog poziva,
- dokaz o prebivalištu (potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (pribavljenu fizički ili elektronski) ili preslika osobne iskaznice / putovnice),
- dokument kojim se dokazuje IBAN podnositelja zahtjeva (pisana potvrda banke o IBAN- u (pribavljena fizički ili elektronski)),
- račun kojim se dokazuje izvršena usluga izrade glavnog projekta za solarnu elektranu na predmetnoj obiteljskoj kući,
- zemljišno-knjižni izvadak za obiteljsku kuću za koju se izrađuje glavni projekt kojim se dokazuje da je korisnik njen vlasnik/vlasnica, suvlasnik/suvlasnica,
- dokaz da je predmetna građevina postojeća u smislu odredbi važećih zakona,
- presliku izrađene projektne dokumentacije za koju se traži sufinanciranje ili elektronsku verziju iste,
- dokaz o podmirenju troškova prema operatoru distribucijskog sustava, vezanih za opremanje obračunskog mjernog mjesta te za priključenje elektrane na postojeću instalaciju kupca kategorije kućanstvo ili potvrdu od HEP-a o puštanju solarne elektrane u trajni pogon,
- Izjavu suvlasnika obiteljske kuće kojom se potvrđuje suglasnost na podnošenje Zahtjeva za sufinanciranje i kojom se daje suglasnost za isplatu sredstava na IBAN podnositelja Zahtjeva.
e. za kupnju fotonaponskih sunčanih modula potrebnih za izradu solarne elektrane na obiteljskoj kući pravo na prijavu ima isključivo korisnik s vlasništvom ili suvlasništvom nad nekretninom smještenom na području grada Pule koji dostavi:
- ispunjen obrazac Zahtjeva s vlastoručno potpisanom Izjavom o prihvaćanju uvjeta zajedničkog financiranja sukladno odredbama Odluke i propozicijama Javnog poziva,
- dokaz o prebivalištu (potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (pribavljena fizički ili elektronski) ili preslika osobne iskaznice / putovnice),
- dokument kojim se dokazuje IBAN podnositelja zahtjeva (pisana potvrda banke o IBAN- u (pribavljena fizički ili elektronski)),
- prodajni račun kojim se dokazuje kupnja fotonaponskih sunčanih modula,
- zemljišno-knjižni izvadak za obiteljsku kuću na koju se postavljaju kupljeni fotonaponski sunčani moduli, kojim se dokazuje da je korisnik njen vlasnik/vlasnica, suvlasnik/suvlasnica te da se obiteljska kuća nalazi na području grada Pule;
- fotodokumentaciju iz koje je razvidno stanje prije i poslije postavljanja fotonaponskih sunčanih modula na krov obiteljske kuće,
- dokaz o podmirenju troškova prema operatoru distribucijskog sustava, vezanih za opremanje obračunskog mjernog mjesta te za priključenje elektrane na postojeću instalaciju kupca kategorije kućanstvo ili potvrda od HEP-a o puštanju solarne elektrane u trajni pogon,
- Izjavu suvlasnika obiteljske kuće kojom se potvrđuje suglasnost na podnošenje Zahtjeva za sufinanciranje i kojom se daje suglasnost za isplatu sredstava na IBAN podnositelja Zahtjeva.
Korisnik može dostaviti najviše jedan zahtjev za svaku pojedinu mjeru za koje zadovoljava propisane uvjete, odnosno može ostvariti sufinanciranje za pet različitih mjere u jednoj godini.
Grad neće razmatrati zahtjeve:
- koji ne sadrže svu propisanu dokumentaciju za mjeru za koju se traži sufinanciranje,
- koji ne udovoljavaju ostalim uvjetima po Javnom pozivu,
- koji se odnose na nekretninu za koju je nekom od suvlasnika, već isplaćeno sufinanciranje izrade dokumentacije za solarnu elektranu ili fotonaponske sunčane module.
Grad zadržava pravo terenskog obilaska i provjere stanja na terenu za fotonaponske panele, dizalice topline i peći / kotla na pelete, što mu je podnositelj zahtjeva dužan omogućiti.
Dostava Zahtjeva i Rokovi
Zahtjevi s naznakom mjera za koju se traži sufinanciranje („Kućanski uređaji“, „Dizalice topline“, „Peći / kotlovi na pelete“ „Glavni projekt“ odnosno „Fotonaponski sunčani moduli“) se dostavljaju:
- elektronski na e-mail: pisarnica@pula.hr,
- osobno putem pisarnice Grada u zatvorenoj omotnici s imenom i prezimenom, adresom podnositelja zahtjeva.
Rok za dostavu zahtjeva na Javni poziv počinje danom objave Javnog poziva, a traje do zatvaranja istog. Sredstva će se dodjeljivat do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi te se sukladno s time zatvara Javni poziv u godini objave istog.
Dostavljena dokumentacija ostaje u arhivi Grada bez obveze povrata ili umnožavanja iste od strane Grada.
Obrada i realizacija zahtjeva
Grad će pravovremeno dostavljene zahtjeve otvarati prema datumu i vremenu zaprimanja zahtjeva u urudžbeni zapisnik Grada, te će prema istom redoslijedu obrađivati zaprimljene zahtjeve koji su dostavljeni u skladu sa svim uvjetima Javnog poziva i sadrže svu obveznu dokumentaciju.
Grad će na svojoj službenoj web stranici do 15-og u tekućem mjesecu, za prethodni mjesec, objavljivati listu s šiframa korisnika kojima je odobreno sufinanciranje mjera energetske učinkovitosti. Šifru korisnika sačinjavaju početna slova imena i prezimena te zadnje 4 znamenke OIB-a.
Isplata sredstava
Sredstava će se isplaćivati na IBAN računa Korisnika u roku od 15 dana od dana objave mjesečne liste sa šiframa Korisnika kojima je odobreno sufinanciranje na službenoj web stranici. Sredstva će se isplaćivati u cijelosti ukoliko se utvrdi da korisnik nema prethodna dugovanja prema Gradu. Ukoliko se utvrdi postojanje prethodnog dugovanja iznos sufinanciranja će se prebijati do visine postojećeg dugovanja.
Obaveze korisnika
Korisnik je dužan sufinancirane uređaje i opremu koristiti isključivo za vlastite svrhe.
Korisnik je u obvezi zadržati sufinancirane uređaje i opremu minimalno godinu dana od objave mjesečne liste iz članka 11. stavka 2. ove Odluke, te se isti u tom vremenskom periodu ne mogu otuđiti ili ustupiti pravnim ili fizičkim osobama.
U slučaju da nakon kupnje uređaja ili opreme koji su sufinancirani od strane Grada korisnik izvrši povrat na prodajno mjesto te time ostvari povrat plaćenog iznosa kupoprodajne cijene ili isti zamjeni za drugu robu koja nije predmet sufinanciranja po ovom Javnom pozivu, dužan je o istome izvijestiti Grad najkasnije u roku od 15 dana od storniranja Računa koji je bio predmet Zahtjeva te vratiti sredstva koja je primio.
U slučaju da nakon kupnje uređaja ili opreme koji su sufinancirani od strane Grada korisnik izvrši zamjenu za uređaj ili opremu koji mogu biti sufinancirani po ovoj Odluci, dužan je o istome izvijestiti Grad najkasnije u roku od 15 dana od storniranja Računa te dostaviti Gradu presliku računa iz kojeg je razvidna zamjena.
- OSTALE INFORMACIJE
Uvid u tekst Javnog poziva, kao i informiranje o istom, omogućeno je u Upravnom odjelu za urbanizam, investicije i razvojne projekte, pododsjeku za energetsku učinkovitost, ponedjeljkom i petkom od 8:00-11:00 sati, srijedom od 12:30-15:30 sati ili telefonom na broj 052/371-828 i 052/371-742.
[1]Nove energetske oznake uvedene su u ožujku 2021. godine sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama zakona o energetskoj učinkovitosti NN 41/2021